قرص متورال چیست + مهمترین عوارض قرص متورال بر سلامت بدن

قرص متورال , اگر از آن دسته از کسانی هستید که به بیماری های میگرنی و فشارخون دچارید و این قرص را مصرف می کنید باید اطلاعات کافی در خصوص چگونگی مصرف و حتی عوارض بعد از مصرف متورال را نیز بدانید. در این مطلب از سلامت به موارد مصرف و مکانیسم قرص متورال و عوارض جانبی آن آشنا شویم.

 

قرص متورال,عوارض قرص متورال,قرص متورال خارجی,متورال متوپرولول

 

موارد مصرف قرص متورال و عوارض آن

 

قرص متورال از جمله قرص هایی است که برای کنترل سردرد از نوع میگرنی و همینطور پیشگیری از فشار خون به بیماران داده می شود. از دیگر مواردی که این قرص مورد استفاده قرار می گیرد جهت بهبود ناراحتی های قلبی است. اگر سابقه بیماری های قلبی دارید، حتما پزشک معالج تان این قرص را جهت کنترل و جلوگیری از حمله های قلبی توصیه کرده است.

 

قرص متورال,عوارض قرص متورال,قرص متورال خارجی,متورال متوپرولول

 

برای جلوگیری از سکته های مغزی و قلبی راه های مختلفی وجود دارد که یکی از آنها استفاده از قرص متورال است. این قرص توانایی کنترل مشکلات کلیه را نیز داراست. این قرص جزو با اهمیت ترین قرص ها در سازمان جهانی بهداشت قرار گرفته است. قرص متورال را می توان به دو صورت قرص و آمپول مصرف کرد.

 

عوارض جانبی قرص متورال

 

مطمئنا استفاده از هر قرصی انسان را دچار عوارض ناشی از مصرفش می کند. قرص متورال نیز از این قاعده مستثنی نیست. بعد از مصرف این قرص ممکن است حالات افسردگی به شما دست دهد. خواب آلودگی، سرگیجه، خسته شدن بدن، دیدن کابوس در خواب، کاهش سرعت ضربان قلب، یبوست، اسهال و حتی حالت تهوع از دیگر عوارضی است که می تواند شما را تهدید کند.

 

قرص متورال,عوارض قرص متورال,قرص متورال خارجی,متورال متوپرولول

 

در مواردی مشاهده شده که قررص متورال به ندرت موجب کاهش توانایی جنسی می گردد و یا امکان دارد جریان خون را در دست و پا کاهش دهد که همین امر منجر به سردی بدن شود و سیگار کشیدن می تواند آن را تشدید کند. به همین دلیل توصیه می شود هنگام مصرف دارو لباس گرم بپوشید و از استعمال دخانیات اجتناب نمایید. اگر عوارض گفته شده به مدت چند روز ادامه داشت به پزشک معالجتان مراجعه کنید.