دعا برای پیدا شدن گمشده ممکن است همه ما در زندگی گمشده هایی را داشته باشیم که سخت به دنبال پیدا کردنشان باشیم، این گمشده می تواند شی و یا شخص باشد. دعا کردن می تواند ما را به گمشده ی‌مان نزدیک کند، ذکر های مجربی از امامان وجود دارد که با توسل به آنها احتمال رسیدن به گمشده ها افزایش می یابد. در این مطلب قصد داریم شما را با چند ذکر قوی در کانال اوکی روزگار آشنا کنیم.



دعای مجرب برای پیدا شدن گمشده

اولین ذکر از امام اول ما شیعیان است: حضرت علی می فرمایند اگر گمشده ای دارید این کارها را انجام دهید: ابتدا 2 رکعت نماز بخواند به طوری که در هر رکعت بعد از اینکه حمد را به جا آورد، سوره ی یس را نیز بخواند. سپس بعد از نماز بگوید: اللَّهُمَ‏ یَا هَادِیَ‏ [رَادَّ] الضَّالَّهِ رُدَّ عَلَیَّ ضَالَّتِی (جنه الامان ص 182)


دومین ذکر از امام باقر (ع) است: اگر شخص یا چیزی را گم کرده اید، ابتدا 2 رکعت نماز بخوانید، و بعد از تمام شدن نماز بگویید: اللَّهُمَ‏ رَادَّ الضَّالَّهِ هَادِیاً مِنَ الضَّلَالَهِ رُدَّ عَلَیَّ ضَالَّتِی (الامان من اخطار الاسفار ص 122 – مکارم الاخلاق ص 260)


آیه قرآن برای پیدا شدن گمشده


آیت الله بهجت نیز در این باره پیامی دارند: ایشان می فرمایند که اگر گمشده ای دارید، خواندن دعای زیر به طور مستمر می تواند مفید فایده باشد: « اللهم انّی اسئلک یا مُذَکِّرَ الخیرِ و فاعلَهُ و الآمِرَ بِهِ اَن تُصلّیَ علی محمدٍ و آل محمد و تُذَکِّرَنی ما اَنسانیه الشیطان ». لازم به ذکر است که این دعا جهت به یاد آوردن حرف هایی که زده اید و یا شنیده اید و فراموش کرده اید هم کاراست.


قابل ذکر است که در بعضی از کتاب ها عنوان شده است که اگر بعد از نماز دعای زیر خوانده شود به پیدا شدن گمشده کمک خواهد کرد: اللَّهُمَ‏ یَا رَادَّ الضَّالَّهِ رُدَّ عَلَیَّ ضَالَّتِی. حتی علمای زیادی هم این ذکر را معتبر دانسته اند.