از سس های پرکابرد در تهیه غذاها می توان به سس قارچ اشاره کرد. با توجه به اینکه تهیه سس در منزل بسیار به صرفه تر و راحت تر است پیشنهاد می کنیم برای طعم دادن به انواع غذاهای گوشتی مثل استیک و یا میل کردن انواع مختلف پاستا حتماً از سس قارچ که با شیر یا خامه تهیه شده است استفاده کنید. ما در آموزش  آشپزی امروز می خواهیم طرز تهیه سس قارچ را آموزش دهیم.

 

طرز تهیه سس قارچ,سس قارچ,سس آلفردو,mushroom sauce,ss rhv]

 

مواد لازم طرز تهیه سس قارچ

 

شیر     ۲ لیوان

آرد گندم یا آرد سفید     ۲ قاشق غذاخوری

کره     ۴۰ گرم

قارچ خام     ۳۰۰ گرم

ادویه های دلخواه     به مقدار لازم

نمک     به میزان لازم

 

 

۱) ابتدا می بایست قارچ ها را آماده کنیم. به سراغ قارچ ها رفته و همه را به صورت حلقه برش دهید. سپس ماهیتابه ای آماده کرده و در آن مقداری کره ریخته، کمی هم نمک اضاف کنید و سپس تابه را روی شعله قرار دهید. کم کم قارچ ها شروع به آب انداختن می کنند.

 

 

 

۲) هر زمان که حس کردید قارچ ها آب انداخته اند شعله را زیاد کنید تا آب قارچ بخار شود. کم کم قارچ ها شروع به سرخ شدن می کنند. تا اینجای کار قارچ ها آماده شده اند. آنها را در گوشه ای قرار دهید.

 

 

 

۳) حال قابلمه ای برداشته و مقداری کره در آن ریخته و اجازه دهید تا کره ذوب شود. اما دقت کنید که شعله بالا نباشد و کره نسوزد. سپس کمی آرد به قابلمه بیفزائید. به سرعت بهم زده تا به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند.

 

 

 

۴) حالا نوبت اضافه کردن نصف لیوان شیر به مواد است. همزن دستی آماده کنید و مواد را با هم ترکیب کنید تا گوله گوله نشود. سپس آرام آرام باقیمانده شیر را اضافه کنید و باز هم با همزن دستی بهم بزنید.

 

 

 

۵) در این مرحله تنها کاری که باید انجام دهید، بهم زدن است. نباید سس ته بگیرد. بهم زدن غلیط تر کردن سس را هم به همراه دارد. دقت کنید که شعله نیز باید ملایم باشد.

 

 

 

۶) همین که حس کردید سس به غلظت خوبی رسیده است، قارچ هایی که آماده کرده ایم را به سس اضافه نمایید. ادویه پودر سیر، آویشن و موارد دلخواه را نیز به آن اضافه نمایید. در آخر نیز سس را با قارچ بهم بزنید و روی شعله بگذارید و صبر کنید تا سس کاملاً حاضر شود.