ماهی یکی از غذاهای بسیار سالم و مقوی است که توصیه می شود که در ماه حداقل یک بار از آن استفاده شود. با توجه به اینکه در شمال و جنوب ایران ماهی به وفور یافت می شود انواع و اقسام غذاها را می توان با آن تهیه کرد. یکی از محبوب ترین غذاهایی که با ماهی درست می شود، کوکو ماهی است. 

 

 

 
 

 

 

مواد لازم طرز تهیه کوکو ماهی

 

تخم مرغ     ۲ عدد

سیب زمینی     ۲ عدد

پنیر پیتزا     ۴ قاشق غذاخوری

ماهی بدون استخوان     ۳۰۰ گرم

جعفری تازه     به اندازه کافی

روغن مایع     به اندازه کافی

نمک     به اندازه کافی

فلفل سیاه     به اندازه کافی

دستور و روش تهیه

 

در ابتدا ماهی را کبابی کنید. توصیه می کنیم ماهی هایی را برای تهیه این غذا استفاده کنید که گوشت بدون استخوان دارند. سپس قابلمه ای را روی شعله قرار داده و سیب زمینی ها را درون آن بریزید. حال کمی آب روی سیب زمینی ها ریخته و اجازه دهید تا آبپز شوند.

 

بعد از آبپز شدن سیب زمینی ها، پوست آنها را گرفته و با استفاده از یک غذاساز سیب زمینی ها را با ماهی هایی که کباب کرده اید به خوبی مخلوط نمایید. دقت کنید که باید پوست ماهی ها را نیز بگیرید.

 

 

زمانی که مایه میکس شده ما آماده شد، به آنها نمک و فلفل سیاه بیفزائید. به سراغ جعفری رفته که از قبل حتماً آن را پاک کرده و شسته اید؛ آنها را روی تخته ای به صورت ساطوری ریز و خرد نمایید. بعد از آن به میکس اضافه کنید.

 

 

پیاله ای آماده کنید و تخم مرغ ها را در آن شکسته و سپس اقدام به بهم زدن آنها کنید. سپس تخم مرغ های بهم زده را به همراه پنیر پیتزا داخل مایه کتلت ریخته و به خوبی با هم ترکیب نمایید. سپس تابه ای برداشته و روی شعله بگذارید.

 

کمی روغن در تابه ریخته و اجازه دهید تا داغ شود. کمی از مایه کتلت یا کوکو را داخل تابه ریخته و با استفاده از قاشق آن را صاف کنید. همه کتلت ها را به همین شکل آماده نمایید. سپس صبر کنید تا کتلت ها درون تابه سرخ شوند.

 

هر زمان که یک طرف کتلت سرخ شد آنها را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود. بعد از اتمام کار همه کتلت ها را بر روی یک صافی قرار دهید تا روغن اضافی شان گرفته شود. نهایتا در کنار کتلت ها هر چیزی که دوست دارید را بعنوان تزئین قرار داده و سرو کنید.