مهدیار دانلود اهنگ جدید و موزیک ویدیو روز

۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

آموزش گام به گام طرز تهیه ترشی کلم قرمز خانگی جا افتاده

ترشی کلم قرمز یکی از محبوب ترین ترشی های مجلسی ایرانی است که به صورت ۴ فصل در کنار انواع غذاها سرو می شود. همانطور که می دانید محبوبیت این ترشی به حدی زیاد است که تقریبا در تمام رستوران های سنتی در کنار غذا سرو می شود.

 

 

  ترشی کلم قرمز , طرز تهیه ترشی کلم قرمز , دستور ترشی کلم قرمز , torshi kalam ghermez

 

با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای تست مقدار کمی ترشی کلم قرمز تهیه نمایید. در صورتی که می خواهید ترشی بیشتر یا کمتری تهیه کنید کافیست که مقدار مواد لازم را ضرب یا تقسیم کنید. با دستور طرز تهیه ترشی کلم قرمز در ادامه با آموزش آشپزی همراه باشید.

 
مواد لازم ترشی کلم قرمز


کلم قرمز     ۵۰۰ گرم
سرکه قرمز     به اندازه کافی
نمک     نصف قاشق غذاخوری
طرز تهیه ترشی کلم قرمز رستورانی

 

ابتدا کلم قرمز را باز کنید و با دقت بشویید ، سپس آبکشی کنید و با یک دستمال تمیز خشک کنید. اگر می خواهید ترشی شما شبیه ترشی کلم قرمز بیرونی و مانند رستوران ها شود باید کلم قرمز را به صورت نوارهای باریک و بلند برش بزنید.

 

پس از اینکه خرد کردن کلم قرمز به پایان رسید ، کلم قرمز را با مقداری نمک در یک ظرف مناسب مخلوط کنید و کنار بگذارید. ۳۰ دقیقه به کلم قرمزها در همین حالت استراحت دهید. پس از اینکه این زمان به پایان رسید سرکه را روی کلم قرمزها بریزید.

 


ترشی پوست لیمو یکی از انواع ترشی های خوشمزه ایرانی است. شاید با شنیدن نام این ترشی تعجب ...

 

به اندازه ای سرکه داخل ظرف ترشی بریزید که سرکه به طور کامل روی کلم قرمزها را بپوشاند. پس از اینکه درست کردن ترشی به پایان رسید درب ظرف را محکم ببندید تا هوا وارد ظرف نشود. ترشی را به مدت یک هفته در جای خشک و خنک نگهداری کنید تا آماده مصرف شود.

 

در روشی دیگر شما می توانید کلم قرمز و سرکه را روی حرارت قرار دهید و این ترشی را به صورت یک روزه درست کنید. البته در صورتی که بخواهید ترشی کلم قرمز یک روزه تهیه کنید باید بدانید که کیفیت و طعم ترشی افت می کند.

 

اگر مایل هستید که ترشی کلم قرمز شما سریع تر آماده شود حتما این ترشی را در یخچال قرار بدهید به مدت ۲۴ الی ۴۸ ساعت که سرمای موجود در یخچال باعث رنگ انداختن و کیفیت بهتر ترشی می شود

 

در تهیه کلم قرمز دقت کنید که کلم پلاسیده یا مانده خریداری نکنید زیرا باعث افت کیفیت ترشی شما می شود حتما کلم ترد و تازه را انتخاب کنید .

۳۰ مرداد ۹۸ ، ۱۷:۱۲ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
امید شهم

خواص خربزه برای لاغری و درمان سوختگی های سطحی روی پوست

خربزه از تیره کدوییان است و در صیفی جات دسته بندی می شود. گیاه خربزه به شکل بوته بر روی زمین وجود دارد و بوته آن به حدی کوتاه است که به طور کامل روی زمین می خوابد. میوه خربزه پس از رسیدن درشت ، آبدار و شیرین است.

 

 

توصیه شده است که خربزه را شیرین مصرف کنید. برای تشخیص دادن خربزه های شیرین باید به رنگ خریزه دقت کنید به این صورت که هر چقدر رنگ خریزه تیره مایل به نارنجی باشد و خط های سفید روی آن بیشتر باشد احتمال شیرین بودن خربزه بالاتر می رود.

مهم ترین شهرهایی که در کشورمان خربزه کشت می کنند عبارتند از تایباد ، گرمسار ، سرخه و سمنان. جالب است بدانید خربزه ای که به خربزه
مشهد معروف است متعلق به شهرستان تایباد از شهرهای استان خراسان رضوی می باشد.

طبع خربزه از نظر طبع سنتی گرم و خشک است. جالب است بدانید خربزه در فرهنگ ما ایرانیان هم تاثیرگذار بوده است و ضرب المثل هایی هم با این میوه وجود دارد که مهم ترین شان ضرب المثل “خربزه رو که خوردی پای لرزش هم باید بشینی” می باشد.

خربزه میوه پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی توان به طور کامل در یک مقاله گنجاند ، به همین جهت خلاصه ای از خواص این میوه ارزشمند را برایتان جمع اوری کرده ایم. برای شناخت بیشتر خواص خربزه در ادامه با پارسی دی همراه باشید.

درمان سوختگی های سطحی روی پوست

جالب است بدانید که خربزه می تواند به عنوان یک پماد سوختگی طبیعی مورد
استفاده قرار بگیرد. گوشت میوه خربزه یک ماده ضد تورم است و به همین جهت می تواند برای درمان سوختگی های سطحی روی پوست مفید باشد.

برای این منظور باید مقداری از گوشت میوه
خربزه را در یک کاسه له کنید سپس به صورت مرهم روی محل سوختگی قرار دهید تا درمان آن را تسریع کند. این کار علاوه بر اینکه سوختگی را درمان می کند از متورم شدن محل سوختگی نیز جلوگیری می کند.

 

افزایش شیر مادر و زیبایی جنین


یکی از بزرگترین دغدغه های زنان باردار زیبایی فرزندانشان است ، جالب است بدانید که خوردن خربزه در دوران باردای باعث زیباتر شدن و باهوش تر شدن جنین می شود. علاوه بر این مصرف خربزه در دوران پس از زایمان و شیردهی باعث می شود حجم شیر مادر زیادتر شود. به همین جهت خربزه می تواند گزینه مناسبی در رژیم غذایی بانوان باردار باشد.

 

کمک به افزایش رشد کودکان


خربزه حاوی مواد قندی و معدنی مفیدی است که در این مواد آنزیم هایی وجود دارد که باعث می شوند سرعت هضم غذا افزایش یابد. از این رو مصرف خربزه در کودکان باعث افزایش اشتها می شود که در نتیجه به رشد و فعالیت بیشتر سلول های بدن کودکان می انجامد.

 

کاهش ریزش و سلامت موها


خربزه حاوی مقادیر غنی از بتاکاروتن است که پس از مصرف در بدن به ویتامین A تبدیل می شود. ویتامین A برای سلامت و رشد موها ضروری است. علاوه بر این ویتامین B موجود در خربزه باعث تقویت موها می شود و در نتیجه از ریزش موها جلوگیری می کند.

 

رژیم لاغری و چاق شدن با خربزه


خربزه جزو میوه هایی است که اگر به صورت کنترل شده مصرف شود می تواند به لاغری کمک کند. اما به دلیل وجود قند بالای این میوه اگر بدون کنترل مصرف شود و در خوردن آن زیاده روی شود باعث چاقی و اضافه وزن می گردد.

خربزه از مقادیر کمی کالری و سدیم برخوردار
است و به همین جهت اگر به صورت کنترل شده مصرف شود برای کاهش وزن مفید است. ضمن اینکه این میوه هیچ گونه چربی و کلسترولی ندارد. علاوه بر این آب موجود و فراوان این میوه باعث سیری طولانی می شود که می تواند از پر خوری جلوگیری می کند.

 

درمان لک های روی پوست و کک و مک


خربزه می تواند به درمان لک های روی پوست و لک های کک و مک نیز کمک کند. برای این منظور باید ازخربزه به صورت ماسک استفاده شود. گوشت میوه خربزه را له کنید و روی محل لک ها ماساژ دهید ، سپس پس از ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید.

۲۴ مرداد ۹۸ ، ۲۰:۵۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امید شهم

آموزش طرز تهیه ژله بستنی شیشه ای خاص مخصوص سر آشپز

ژله آلوئه ورا و 1 لیوان آب جوش را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید، کاسه را روی حرارت بخار آب قرار دهید و مخلوط کنید تا ژله شفاف شود. قالب ژله را چرب کنید و 1/3 ژله آلوئه ورا را داخل قالب بریزید و به صورت کج 10 دقیقه داخل فریزر بگذارید تا نیم بند شود، قالب را از فریزر خارج کنید و توت فرنگی ها را روی ژله قرار دهید و باقی ژله را روی توت فرنگی ها بریزید و مجدد داخل یخچال قرار دهید تا بسته شود (دقت کنید در هر 2 مرحله قالب کج باشد).

 

 

مواد لازم برای ژله بستنی شیشه ای : برای 10 نفر


ژله توت فرنگی      2 بسته
 ژله آلوئه ورا      1 بسته
 بستنی توت فرنگی      1 لیوان
 توت فرنگی      مقداری

 

1 بسته ژله توت فرنگی را با 1 لیوان آب جوش مخلوط کنید و روی حرارت بخار آب قرار دهید و هم بزنید تا شفاف شود، پس از اینکه ژله کمی خنک شد بستنی نرم شده را به آن اضافه کنید و با همزن بزنید تا یکدست شود (دقت کنید که بستنی را نیم ساعت در دمای اتاق قرار دهید تا نرم شود سپس اضافه کنید).

 

قالب را از فریزر خارج کنید و ژله بستنی را روی توت فرنگی های بسته شده بریزید سپس قالب را داخل یخچال بگذارید تا ژله بستنی خوب سرد و سفت شود، بسته دوم ژله را با 3/4 لیوان آب جوش حل کنید و پس از اینکه خنک شد روی ژله بستنی بریزید و مجدد داخل یخچال قرار دهید تا بسته شود، پس از آماده شدن قالب را چند ثانیه داخل ظرف آب جوش قرار دهید تا از قالب جدا شود سپس برش بزنید و سرو کنید.

۲۲ مرداد ۹۸ ، ۲۳:۴۴ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
امید شهم

آموزش طرز تهیه دمپخت گوجه و فلفل یا همان کته گوجه تند

دمپخت گوجه و فلفل یک کته پرادویه و خوش طعم بومی غرب آفریقاست. این غذا بسیار ساده و خوشمزه است و می‌تواند به تنهایی یک وعده غذایی را تشکیل دهد. همچنین می‌توانید آن را با سالاد و یا سبزیجات برشته سرو کنید. این غذا با چند ماده تشکیل دهنده برنج، گوجه، فلفل تند پیمنتو، رب گوجه، فلفل تند بونت، نمک و سایر ادویه‌ها درست می‌شود.
 
 

 


دمپخت گوجه و فلفل یا همان کته گوجه تند یکی از غذا‌های بومی کشور نیجریه است. این کشور همانند بسیاری از کشور‌های غرب آفریقا صاحب سبک آشپزی شبیه به نوع هندی و ایرانی است. غذا‌های این منطقه تند و پر ادویه هستند. از این جهت بسیار خوش طعم و قابل توجه هستند.

این غذا علاوه بر کشور نیجریه در کشور‌های ساحل عاج، سیرالئون، کامرون و لیبریا هم درست می‌شود. البته هر کدام از این کشور‌ها این کته را به سبک خودشان می‌پزند. این غذا هم خوشمزه و خوشبوست و هم بسیار ارزان و مقرون به صرفه است. طرز تهیه این غذا در ادامه آماده است، همچنین برای راحتی شما عزیزان آماده کردن این کته پرادویه به صورت ویدیو نیز در انتهای مطلب قرار گرفته است.
ادامه مطلب...
۱۹ مرداد ۹۸ ، ۲۳:۰۴ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
امید شهم

عکس علی دایی آقای گل جهان در نجف اشرف

اخیرا رسانه ها از تشرف علی دایی فوتبالیست مشهور کشورمان و آقای گل جهان به کربلا خبر داده اند.علی دایی برای مراسم پرفیض عرفه به کربلای معلی رفته و تصویری از او درکنار حرم مطهر حضرت امیرالمومنین(ع) در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

 

 

علی دایی بهترین گلزن جهان در رقابت های ملی همچنان با اقتدار عنوان آقای گل ادوار جام ملت ها را به خود اختصاص داده است.شهریار فوتبال ایران که در سه دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا پیراهن تیم ملی ایران را بر تن داشت، با به ثمر رساندن ۱۴ گل با اختلاف فاحش نسبت به حریف کره‌ای خود عنوان برترین گلزن رقابت‌ها را به خود اختصاص داده است .در ادامه تصویری از حضور علی دایی در نجف اشرف را مشاهده می کنید.

 

۱۸ مرداد ۹۸ ، ۱۰:۴۳ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
امید شهم

آموزش طرز تهیه کباب تابه ای با گوشت گوسفند تازه

طرز تهیه کباب تابه ای

کباب دیگی , کباب تابه ای , طرز تهیه کباب تابه ای , دستور پخت کباب تابه ای , fhf jhfi hd


کباب تابه ای یا کباب دیگی یکی از انواع کباب های ایرانی است که نسبت به کباب های معروف ایرانی مثل کباب کوبیده و کباب چنجه دردسر خیلی کمتری دارد و به راحتی و با سرعت می توانید آنرا در منزل تهیه کنید. مواد اصلی کباب تابه ای گوشت چرخ کرده و پیاز هستند. با مواد لازم ذکر شده


ادامه مطلب...
۰۹ مرداد ۹۸ ، ۲۳:۳۲ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
امید شهم

طرز تهیه شربت سکنجبین خانگی خوش طعم

شربت سکنجبین یکی از قدیمی ترین شربت های ایرانی است که قدمت زیادی دارد. این شربت علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد ، می تواند یک نوشیدنی مفید برای رفع عطش در ماه رمضان هم باشد. البته ما ایرانیان بیشتر سنکجبین را به همراه کاهو مصرف می کنیم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ تا ۶ نفر شربت سکنجبین تهیه نمایید


مواد لازم شربت سکنجبین


آب ۲ لیوان

شکر ۵۰۰ گرم

سرکه سفید ۵۰ گرم

نعناع ۵۰ گرم


دستور طرز تهیه


ابتدا یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و آب را داخلش می ریزیم. پس از این کار شکر را اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا با حرارت ملایم شکر کاملا در آب حل شود. در ادامه نعناع را می شوییم و با نخ به هم می بندیم.

به این دلیل نعناع ها را به هم می بندیم که در زمان جوشیدن شربت داخل شربت پخش نشوند و در پایان راحت تر خارج شان کنیم. پس از اضافه کردن نعناع ها باید صبر کنیم تا عصاره نعناع وارد شربت شود و شربت به غلظت کافی برسد.


در صورتی که از طعم نعناع خوشتان نمی آید می توانید نعناع را از مواد شربت حذف کنید. برای اینکه متوجه شوید غلظت شربت مناسب است با یک ملاقه مقداری شربت بردارید و کمی صبر کنید تا سرد شود سپس ملاقه را برگردانید.


شربت تخم شربتی یکی از شربت های مفید ایرانی است که علاوه بر رفع تشنگی فواید ...


در صورتی که شربت به سختی از ملاقه ریخت غلظت شربت شما کافی است و می توانید سرکه را اضافه کنید. پس از اضافه کردن سرکه اجازه می دهیم شربت چند جوش بزند سپس آنرا از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا خنک شود.

ادامه مطلب...
۰۹ مرداد ۹۸ ، ۲۳:۲۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امید شهم

آمورش طرز تهیه آلبالو پلو خوش طعم رستورانی

آلبالو پلو یکی از غذاهای پلویی ایرانی است که طرفداران خاص خودش را دارد. آلبالو پلو یکی از معروف ترین غذاهای شهر شیراز است که با شروع فصل تابستان و آمدن آلبالو به بازار تهیه می شود. آلبالو پلو را می توان با توجه به ذائقه خود با گوشت چرخ کرده قلقلی یا گوشت مرغ تهیه کرد. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر آلبالو پلو تهیه نمایید.


مواد لازم آلبالو پلو


آلبالو    ۵۰۰ گرم

برنج    ۴ پیمانه

شکر    ۲۰۰ گرم

گوشت چرخ کرده    ۳۰۰ گرم

پیاز    ۱ عدد

روغن    به اندازه کافی

فلفل سیاه    به اندازه کافی

نمک    به اندازه کافی


ادامه مطلب...
۰۸ مرداد ۹۸ ، ۲۳:۴۴ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
امید شهم