بیت کوین به علل گوناگونی آینده ی جهان مالی را تشکیل خواهد داد.بیت کوین غیر متمرکز است و قدرت را به دست مردم باز می گرداند. درست یک سال بعد از بحران مالی در سال 2008، بیت کوین توجه بسیاری از افراد را که وضع مالی آن زمان را غیر قابل تحمل می دیدند به خود جذب کرد. این عوامل، دل های بسیاری از افراد را که به سیاست گذاران بد گمانند را مجذوب خود کرده است. با توجه به این صحبت ها،  وجود اجتماع بزرگی از ایده آل گرا ها که فعالانه مشغول ساخت، خرید و کار کردن در جهان ارزهای رمز گذاری شده هستند، عجیب به نظر نمی رسد همه چیز درباره بیت کوین را در وب سایت پرفکت مانی بخوانید .

 

همه چیز درباره بیت کوین

 

آزادی. اینکه میلیون ها یا بیلیون ها دلار را می توان به خارج از مرزها انتقال داد، یا در هر زمانی پول هر چیزی را پرداخت کرد و یا مجبور به انتظار کشیدن برای تاخیر های طولانی بانک ها نبود، مهمترین نکته مثبت تبادل بیت کوین است.

 

امنیت. در پرداخت های بیت کوین لزوما نیاز به وجود اطلاعات شخصی نیست. از آن جایی که اطلاعات شخصی خارج از تراکنش ها قرار دارند، مشترکین در معرض تهدیداتی مانند سرقت اطلاعاتِ شناسایی قرار نمی گیرند. هم چنین از بیت کوین ها می توان پشتیبانی(Backup) گرفت و آن ها را رمز گذاری کرد که با این کار امنیت پول های شما تامین می شود.

 

هزینه تراکنش کم. بانک ها و شرکت هایی مانند  PayPal  مسئول ارسال و دریافت پول هستند. بیت کوین هزینه 2.5 درصدی تراکنش را به کسری از این مقدار کاهش می دهد.

دفتر ثبت غیر قابل تغییر. دفتر ثبت عمومی بلاک چین بی طرفانه می باشد. مردم به منصفانه بودن آن اعتماد دارند زیرا به جای آنکه بر پایه اشتباهات انسانی و فساد سیاست مداران باشد بر پایه ریاضیات خالص بنا شده است. 

 

معایب بیت کوین چه چیز هایی هستند؟

 

بخاطر همه مزایایی که بیت کوین داراست، هنوز هم موجب وقوع مسائل مهم زیادی می شود.شاید یکی از بزرگترین دلایلی که افراد به سمت بیت کوین روی نمی آورند، عدم قطعیت در قیمت بیت کوین باشد. بسیاری از افراد نگران موارد زیر هستند…

 

1. منطقه خاکستری قانونی. حکومت ها و دولت های اصلی کاملا در گوشه کناره ها باقی مانده اند، و این مسئله، هم احساس بالقوه و هم اضطراب را به ترتیب برای هواداران بیت کوین و منتقدان آن ایجاد کرده است. بیت کوین توسط آژانس های نظارتی حمایت نمی شود و دولت ها هم مایل به حمایت از ارز غیر متمرکز نیستند. اکثرا ، این موضوع به طور رسمی غیر قابل بحث و غیر قابل نتیجه گیری است. از طرف دیگر، ارزش بیت کوین به اخبار رویکرد دولت آمریکا درباره ارزهای رمز نگاری شده، بسیار حساس است. برای مثال وقتی که کمیته تبادل و امنیت آمریکا (SEC) در سال 2017 از تصویب لایحه «تبادل محصولات تجاری بر اساس بیت کوین» (که اساسا بیت کوین پشتیبانی شده را در بازار سهام ارزیابی می کرد)خودداری کرد، ارزش بیت کوین 18 درصد افت داشت. با این وجود، در حالی که رفتار حکومت بر ارزش و پذیرش بیت کوین اثر گذار است، ولی حکومت قادر به مجرم ساختن بیت کوین نمی باشد. در حقیقت، حکومت هایی مانند ایالت متحده و چین در ظرفیت های مشخصی در این بحث سرمایه گذاری کرده اند.

 

2.هک های تبادل. همانطور که قبلا بحث کردیم، هک کردن تبادل هیچ ارتباطی به یکپارچگی سیستم بیت کوین ندارد… ولی بدون توجه به این موضوعات مارکت را با تشنج رو به رو خواهد کرد. این تشنج زمانی کم می شود که مشترکین بازیابیِ رمز نگاری هایِ ناشی از هک های مبادله ای را مشاهده کنند. زمانی که عمل تبادل پیشرفت می کند و ایمن تر می شود، این تهدید کمتر مورد اهمیت قرار می گیرد. به علاوه، سرمایه گذاری های بیرونی منتهی به تبادل، سرمایه هایی را برای نیرو مند تر شدن آن ها به ارمغان می آورد.